מידע שימושי לגרים בבתים משותפים


חדר המדרגות, הקירות החיצוניים, המעלית והמקלט, הגגות ומתקנים אחרים המשמשים לרווחת הדיירים – כל אלה מהווים רכוש משותף וחובת הדיירים כולם להשתתף באחזקה
התקינה, גם אם אינם נהנים ישירות ממיתקן מסוים כגון מעלית.

באם אתה אדם דתי וברצונך לקבוע תאורה אוטומטית על מנת למנוע חילול שבת-ההתקנה הינה על חשבונך כמו גם האחזקה השוטפת. לצורך כך עליך להעביר הודעה מראש לוועד
הבית ולוודא כי ההתקנה אינה מפריעה או פוגעת ברווחתם של השכנים האחרים. במידה ואין עוד צורך במנגנון השבת עליך להשיב על חשבונך את המצב לקדמותו.

ועוד בעניין שמירת השבת וחג. באם מותקנת בבנין משותף יותר ממעלית אחת, ויש עניין של דייר אחד או של כמה דיירים בהפיכת אחת מהן למעלית שבת,הרי שחובת ההתקנה
חלה על המעוניינים כמו גם עלויות האחזקה. באם נוח לבעלי הדירות האחרים כי המעליות תעבודנה כרגיל, הם יכולים לדרוש כי מעלית השבת תעבוד בשעות מסוימות בלבד.

באם אתה מעוניין להתנתק מההסקה המרכזית, הרי אתה רשאי לעשות זאת על חשבונך. אם המערכת משולבת יחד עם אספקת מים חמים- חובה עלייך להתנתק משניהם כאחד. אי אפשר
לעשות הפרדה בין השניים. בכל מקרה, אינך פטור מהוצאות האחזקה השוטפת של המיתקן.

הינך רשאי להתקין דוד שמש, בתנאי שהתקנתו לא תפגע במראה החיצוני של הבניין. כאשר מדובר בגג בית שהינו רכוש משותף, ודא תחילה שהמיקום בו בחרת אינו משמש לכל מטרה אחרת של מי מהדיירים. אם שטח הגג לא מספיק לדודי שמש לכל הדירות, עליך לקבל הסכמת כל יתר בעלי הדירות האחרים, הרשאים לסרב מטעמים סבירים בלבד.

הנחת צלחת לוויין מצריכה הסכמה של רוב בעלי הדירות. על כן, הכן את הצעתך בתאום עם המתקין מראש, והגע מוכן עם תוכנית מתאימה.

ועד הבית או חברת הניהול אינם אויב שלך. צא מנקודת הנחה כי במרבית המקרים מי שמתנדב להיות בוועד הבית, טובת הבניין עומדת לנגד עיניו. על כן ,לפני כל תיקון ואפילו נראה לך נחוץ מאד, עליך ליידע את ועד הבית ולבקש כי יטפל בבעיה. באם תישא בהוצאות בעצמך, הרי שתאלץ להוכיח שהתיקון היה הכרחי וקווים ברמת עבודה טובה ובהוצאה כספית הגיונית. על כן זכור תמיד לשתף את הועד לבל תסתבך בהוצאות בלתי צפויות ובכעסים מיותרים עם שכנייך.

עלייך להכיר בעובדה כי מהרגע בו רכשת דירה בבית משותף, הכלל האלמנטארי, של התחשבות מרבית בזולת, הינו ההבדל בין חיים נעימים לבין תחושת כאוס מתמשך. על כן, הייה קשוב לשכנייך הייה מפשר, וגם אם לעתים הבקשות ייראו מופרזות, זכור כי גם אתה עשוי להזדקק לעזרת או להסכמת שכנייך, ביום מן הימים.

במידה והתגלעה מחלוקת עם שכן או הועד אשר לא הצלחתם ליישבה ניתן לפנות למפקח על רישום מקרקעין. המפקח מכריע בסכסוכים בין בעלי הדירות, בעניינים שונים, ויש לו סמכויות שיש לשופט בית-משפט שלום בתביעה אזרחית. החלטת המפקח בסכסוך ניתנת לאכיפה בהוצאה לפועל. על החלטת המפקח ניתן להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי.

ולסיכום חשוב לזכור, שכנייך הם בני אדם החיים בבית משותף והרוצים לחיות את חייהם בשלום ממש כמוך. שמירה על הנכס הפרטי כמוה כשמירה על הנכס המשותף. ההנאה מהמגורים בבנין והערך הכספי שלו לטווח קצר וארוך תלויים בהתנהלותך ובהנהלות שכנייך, כמו גם באחזקה שוטפת נכונה ואמינה.

הכותב הוא מנכ"ל משותף בחברת Easy House ניהול נכסים ואחזקת בתים משותפים

להצעת מחיר לא מחייבת לניהול בניינכם לחצו כאן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חפש בבלוג זה