ועד בית חיצוני מול וועד בית מקומי



בישראל נבנו בעשור האחרון, בנייני מגורים רבים מאוד. כאשר תבנית הבניה היא בדרך כלל שמונה קומות ומעלה. ו24-28 דירות.
מצב זה יצר כאן סיטואציה חדשה שלא הייתה מוכרת קודם לכן והיא העברת ניהול ענייני הבנין והבית לידי ועד בית חיצוני. קרי, חברת ניהול בתים.
למעשה, ברוב בנייני המגורים החדשים, ענייני הועד מנוהלים באופן חיצוני בידי חברת ניהול.

בהשוואה בין שני סוגי הניהול , זו הותיקה , ניהול בניין באמצעות ועד בית מקומי או ניהול בניין באמצעות חברת ניהול ועד בית חיצוני אפשר לשים לב לדברים הבאים:

א.      ניהול בניין באמצעות ועד בית מקומי, מצריך כיום זמן השקעה רב יותר מהעבר. בגלל מספר הדיירים, ההקפדה החיצונית על הבניין ומראהו., דאגה לניהול שוטף , יום יומי שלו. מצב זה עלול ליצור בלי כוונה גם בעיות, שכן אם ראש הועד אינו נמצא  אז אין את המפתחות לחדר האשפה, למקלט, למחסן וכו' דבר העלול ליצור חיכוכים מהר מאוד.
ב.      ניהול בתים משותפים באמצעות ועד בית חיצוני יוצר נגישות מיידית לפתרון בעיות. כי החברה המנהלת מקבלת כסף בעבור מתן שירותיה ולכן יש לה אינטרס לדאוג לבניין ולצרכיו באופן מיידי.
ג.       ניהול בניין באמצעות ועד בית חיצוני מאפשר התקשרות יעילה ומהירה עם עובדי נקיון/ גננים/ בעלי מקצוע אחרים, בצורה מהירה , יעילה יותר ולעיתים קרובות חסכוניות הרבה יותר. לכל חברה כזאת יש מאגר של בעלי מקצוע בתחומים אלו, שיכולים לעמוד לרשותה ועל אחריותה.
ד.      ועד בית חיצוני, עוסק באופן כוללני אך מסודר לגמרי בענייני תשלומים, גביה, הסדרי תעסוקה. מצד אחד ביחס לדיירים עצמם, שבדרך כלל יעבירו כספי ועד ביתר קלות לועד חיצוני מאשר לועד מקומי. ועד בית חיצוני, יטפל בכל ענייני התשלומים לעובדים, בלי שהדיירים יצטרכו להיות בכלל מעורבים בכך.
ה.      ועד בית חיצוני פועל במסגרת כוללת של חברה מסחרית. הבניין הוא לגביו לקוח, וכיום, למול תחרות בתחום, האינטרס שלו תמיד יהיה לשפר ולייעל את מצבו של הבניין. לטפל מהר בתקלות ולמנוע אי נוחות ואי נעימיות אצל הדיירים כתוצאה מבעיות שוטפות של הבניין עצמו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חפש בבלוג זה