מטרדי רעש בבתים משותפים – איך מתמודדים?


החיים בבית משותף דורשים המון סבלנות, סובלנות ואורך רוח. הקרבה אל הדירות האחרות לא פעם חושפת אותנו למפגעי רעש
שעשויים להפוך לממש מטרידים.
היות ולא לכולם יש את אותה רמת רגישות לאחרים, החוק קובע תקנות למניעת מפגעים בבתים משותפים.

אסור להרעיש בין 14:00 ל- 16:00




אחת מהתקנות למניעת מפגעים היא האיסור להרעיש בין השעות 14:00 עד 16:00 ובין 23:00 ל- 7:00 בבוקר ביום למחרת.
האיסור חל באזרי מגורים וגם מגדיר מהם הרעשים האסורים לרבות קולות ממכשירי טלוויזיה ורדיו, נגינה, צעקות, שירה, שימוש ברמקול, נפצים, זיקוקים, הפעלת מזגנים מרעישים, מדחסים, ניקיון שטיחים עם מחבט ועוד.
זאת למעט בחגים ומועדי שמחה.

מטרדי בעלי חיים ועבודות שיפוצים 


גם גידול בעלי חיים עשוי לגרום לרעש ולכן החוק קובע כי אלו שמחזיקים בעל חיים בחצר או במבנה מגורים צריכים להקפיד שלא יגרם רעש חזק שיפריע לשכנים.
במידה ויש רעש חזק ופניה לבעליו של בעל החיים אינה מביאה תועלת ניתן ליצור קשר עם מוקד 106, להזמין משטרה או להגיש תביעה. החוק מגביל גם רעשים מעבודות בניה בשעות מסוימות ומגביל הפעלת אזעקות בבתים וברכבים.

פניה אל השכן כדרך להתמודד עם המטרד 

במידה וברצונכם למנוע מטרד רעש תוכלו לפנות אל השכן ולבקש ממנו להפסיק. במידה והפניה לא הועילה והמטרד אינו פוסק, השלב הבא הוא לפנות למשטרה.
למשטרה יש את הסמכות לאכוף את החוק וכפועל יוצא מכך לקנוס את השכן המרעיש, אלא אם כן הרעש נגרם כתוצאה מהזזת רהיטים או מחבטה בשטיחים.
במידה והרעש נגרם בשעות שעליהן חל האיסור, אפשר להגיש תלונה במשטרה נגד אותו שכן.

פניה אל הרשות המקומית

ישנם מקרים בהם הרשות המקומית תהיה הכתובת במקרים של מטרדי רעש בבתים משותפים.
כך למשל אם אתם מתמודדים עם מערכת קירור או אוורור מאוד מרעישה של השכנים וקיים חוק עזר אשר עוסק בנושא, תוכלו לפנות לרשות המקומית ולבקש ממנה לטפל בכך.
יש לציין שמלבד הגשת תלונה באפשרותכם גם להגיש תביעה אזרחית בדרישה לקבלת פיצויים. או אף תביעה פלילית, שכן אותו שכן עובר על החוק, ובכך מבצע עבירה פלילית ומסתכן בקנס ואף בתקופת מאסר של חצי שנה. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חפש בבלוג זה