לקראת הקיץ: ניהול הבריכה בבית המשותף

 

בבתים משותפים רבים ברחבי הארץ, פועלת בריכה אשר משרתת את כלל בעלי הדירות. בריכה משותפת לכל דיירי הבניין כבר אינה סמל סטאטוס, בריכות הפכו למאוד פופולריות בבניינים רבים, על אינספור היתרונות שהן מציעות. עם זאת, בריכה צריך לנהל, וכדי שהניהול יהיה מיטבי צריכים להיות גם חוקים. מי אחראי על הניהול וכיצד מתנהלים? ריכזנו לכם את כל הפרטים החשובים. 



ביטוח, ביטוח, ביטוח

כאשר מפעילים בריכה בבית המשותף חשוב מאוד לכסות את כל נושא הבטיחות, ולכן ביטוח הוא בלתי נמנע. כאשר יש חברת ניהול ואחזקת מבנים לבניין, הרי שמתפקידה לדאוג לנושא, במידה ודיירי הבית החליטו לכלול את נושא אחזקת הבריכה במעטפת השירותים שהחברה מספקת. חברת ניהול מקצועית ובעלת ניסיון תוכל לדאוג לכלל המתקנים השונים בבניין לרבות הבריכה, ולוודא שיהיה לכם ביטוח, שיגיע יועץ בטיחות כדי לבחון שהבריכה בטוחה לשימוש, ושכל המתקנים שלה עומדים בכל הסטנדרטים והתקנים הנדרשים. 

למי מותר להשתמש בבריכה? 

במידה והתקנון לא אומר אחרת, הבריכה היא רכוש משותף של כלל דיירי הבניין, וככזאת, חלים עליה כל החוקים שחלים על רכוש משותף. דיירי הבניין יכולים להשתמש בבריכה ואף להזמין אורחים, כל עוד האורחים לא מפריעים לשאר דיירי הבניין לעשות שימוש סביר בשטח הבריכה. כמו כן, לפני שמאשרים כניסת אורחים יש לשים לב להוראות החוק ולוודא שהבריכה מעוצבת להכיל כמות גדולה של אנשים, ושהאירוח אינו משפיע על עלויות התחזוקה באופן שיפגע בדיירים האחרים. 

כדאי ומומלץ לקבל החלטות בנושא בצורה מסודרת, על ידי כינוס אסיפת דיירים ועריכת הצבעה. 

שימו לב: האם בדקתם מה כולל הסכם הרכישה שלכם?

כדי לדעת מי אחראי לתחזוקת הבריכה או להבין אם ישנן אי אילו הגבלות כלשהן בנושא הפעלת הבריכה, אירוח וכדומה, כדאי מאוד לקרוא את ההסכם שנחתם מול הקבלן. לא פעם הסכמים כאלו כוללים התייחסות מפורטת להפעלת הבריכה על הסעיפים השונים שכרוכים בכך. במידה ואין כזה חוזה, דיירי הבניין יכולים לכתוב תקנון לעצמם ברוב של שני שליש מבעלי הדירות, ואם לא יעשו זאת, התקנון המצוי מתוקף חוק המקרקעין יחול עליהם. 

בכל מקרה, אם פועלת חברת ניהול במבנים כדאי לתאם ולסגור מולה את כל הפרטים הקטנים כדי להבטיח שהתחזוקה תהיה כמה שיותר מיטבית והרחצה תהיה מהנה!

המאמר נכתב בחסות חברת איזיהאוס ניהול מבנים בר"ג

מחפשים חברת ניהול מבנים מומלצת במרכז? בקרו באתר שלנו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חפש בבלוג זה