4 דרכים לשמור על מערכות כיבוי אש

 על פי החוק בכל בית משותף צריכה להיות מערכת כיבוי אש, כאשר התקן משתנה בהתאם לגובה הבניין, כמות האנשים שחיים בו ועוד. אולם זה לא מספיק להתקין בבניין מערכת כיבוי אש, כדי שהיא תעבוד כראוי יש גם לתחזק אותה. בין אם עבודות התחזוקה מתבצעות על ידי חברת ניהול ועד בית, ובין אם על ידי בעלי מקצוע לבית, העיקר שהן מתבצעות. ואם ברצונכם לשמור על מערכות כיבוי האש של המבנה תקינות, תוכלו לעשות זאת באמצעות הדרכים הבאות. 



בצעו אופטימיזציה למתזים שלכם

בבתים רבים יש מערכות כיבוי אש, לרוב הן כוללות מתזים (ספרינקלרים). אולם לא תמיד הספרינקלרים עומדים בתקנים או מותאמים לבניין. לכן עליכם לבדוק שהמתזים שיש בבית המשותף שבו אתם גרים אכן עומדים בכל התקנים והדרישות, על מנת לספק את מרב ההגנה לדיירים ולרכוש במקרה של שריפה. במידה ולא, חשוב להתעדכן בהתאם. כמו כן ודאו שהם עובדים בצורה תקנית.

שמרו על בטיחות הציוד

ציוד כיבוי אש צריך להיות נגיש אך גם שמור היטב, כך בזמן אמת הוא יהיה תקני וזמין לשימוש. וודאו שאתם מקיימים את כל הנחיות הבטיחות, שיש בבעלותכם את כל הציוד הדרוש, שהציוד מאוחסן היטב בתוך ארון כיבוי אש ייעודי ותקני ושכל הדיירים ואנשי הצוות מכירים את כל נהלי הבטיחות על מנת להישמר ממצבים מסוכנים. 

דלתות הגנה מפני אש

בבתים משותפים חשוב מאוד שדלתות החירום יהיה חסינות מפני אש, כך שבזמן אמת יהיה פתח מילוט החוצה מהבניין. מהו דירוג ההגנה של דלת המבנה שלכם? אם אינכם יודעים זה הזמן לבדוק. אם ישנה חברת ניהול ועד בית כדאי שהיא תתאם בדיקות באופן כללי כדי לבחון שכל המערכות תקינות. שימו לב שתקני הבטיחות משתנים ללא הרף, כך שעל הדלתות לעמוד באלו העדכניים ביותר. 

פתחי אוורור תקינים

פסולת המצטברת במאווררים ופתחי אוורור יכולה לעשות המון נזק ולסכן אתכם בזמן שריפה. לכן שימו לב שפתחי האוורור נקיים, שהם תקינים לחלוטין ופועלים כראוי. זה מאוד מומלץ לשמור על תקינותם של פתחי האוורור במבנה אם ישנם, ועליכם להקדיש לכך זמן ומחשבה, או לבקש מחברת אחזקת מבנים לעשות זאת עבורכם.

מעוניינים בעוד טיפים חשובים לטיפול בבית? הכנסו לפורטל בתים http://www.batim.org.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חפש בבלוג זה