ניהול ועד בית – מספר טיפים לניהול נכון ויעיל


החלטתם לקחת על עצמכם את ניהול ועד הבית ? כמה טיפים שיעזרו לכם.


ניהול ועד בית לא חייב להיות עניין מטריד או מעיק. בית משותף הוא מקום שבו חיים אנשים בעלי אופי וצורות חיים שונות אך לכולם אותו רצון לאיכות חיים סבירה ומכובדת.

שמרו על סדר

ניהול ועד בית יכול להיות כרוך גם בניירת לא מעטה ולכן ארגנו לכם מספר קלסרים שבהם תוכלו לשמור על מסמכי התשלומים ומסמכי הבנק. יחד עם זאת יש להחזיק קופת מתכת לשמירת תשלומי הדיירים ופנקסי הקבלות בצורה בטוחה ואחראית.

נהלו תקציב

בית משותף חייב להיות מנוהל לפי תקציב סביר שעליו יוחלט, אחרת לא יהיה איך לשלם למנקה או עבור תקלה שאינה מחייבת גיוס כספים נוספים מהדיירים. ניהול ועד בית בצורה כזאת תאפשר תכנון פרויקטים בעלות סבירה מידי שנה בכדי לשפר את חזות הגינה או דברים מעין אלו.

חשיבותה של שקיפות

גם דיירים שלא ממש מתעניינים צריכים לדעת על מה יוצאים הכספים שהם משלמים באותו בית משותף שבו הם חיים. פרסמו בלוח המודעות רשימות של הוצאות שוטפות, חריגות, וגם את חובות הדיירים.

הכירו מעט את החוקים

המדינה מציגה את החוקים הקשורים בנושא של ניהול ועד בית באתר אינטרנט מסודר. בית משותף אמנם אינו מצריך עו"ד שיעמוד בראשו, אך ידיעת החוקים מסייעת בנושאים של גבייה, קבלת החלטות, תקנון, ועוד.

הקפידו על ישיבות דיירים

כל בית משותף מצריך החלטות חשובות לעתים, ולכן יש להקפיד על ישיבות דיירים שבהן תהיה זכות לכל אחד להביע את דעתו ואולי גם לתרום מניסיונו. בין אם מדובר בהחלטה קלה ובין אם כבדה, ליבון הפרטים והגעה להסכמות יהפכו כל ניהול ועד בית לקל הרבה יותר.

האגודה לתרבות הדיור

ניהול ועד בית יהיה קל יותר בעזרתה של האגודה לתרבות הדיור. דיירי בית משותף שיצטרפו לגוף זה ישלמו דמי חבר בכל שנה וייהנו משיתוף פעולה הכולל, סיוע בחיוב דיירים שמעכבים תשלומים, ייעוץ משפטי, בדיקות של בעלי מקצוע לקביעת אחריות דייר מסוים לגבי ליקוי או תקלה, ועוד דברים חשובים נוספים.


תגובה 1:

  1. אני הייתי אחת מתוך קבוצה של 3 דיירים שניהלו את ועד הבית בבניין שלנו לפני כמה שנים.. אני חייבת לציין שזה היה ממש מורכב וקשה, הרבה יותר ממה שחשבנו. קיווינו לחסוך קצת מעט כסף, אבל בסופו של דבר, לדעתי, בזבוז הזמן והאנרגיה לא ממש היו שווים את זה, ובסוף חזרנו לחברת ניהול.
    אולי בבניינים יותר קטנים זה יכול לעבוד!

    http://bcl.co.il/

    השבמחק

חפש בבלוג זה