תחזוקת גינות משותפות בעונת הקיץ

 

גינות משותפות יכולות להפוך לנכס מאוד חשוב וחיוני עבור דיירי הבית המשותף ולשמש אותם לאירוח, ארוחות על האש, או ישיבה משותפת בחוץ בשעות הפנאי. אבל איך זה בדיוק עובד? ומי משלם עבור התחזוקה?

תחזוקת גינה בבתים משותפים


בעונת האביב הנעימה, הרבה אנשים מבלים יותר זמן בחוץ. הזמן בחוץ מקבל הרבה יותר משמעות כאשר גרים בבניין משותף, ואז אין חלל חיצוני שמשויך לדירה. כאן הגינה המשותפת נכנסת לתמונה ובכוחה לספק מענה אמיתי לדיירי הבניין השונים. אך כדי שאותו מענה יהיה כמה שיותר מיטבי, חשוב לשמור על תחזוקה וטיפוח הגינה. 

מי אחראי?

כאשר גרים בדירות קרקע עם גינה פרטית, האחריות על תחזוקת הגינה חלה על בעלי הבית. אך מה קורה כאשר מדובר בגינה של בניין משותף? אם חלק מהגינה או הגינה כולה, משויכת לאחת הדירות, בהסכמת הדיירים כמובן, אז התחזוקה חלה על בעלי אותה הדירה. עם זאת, אם הגינה שייכת למכלול הדיירים הטיפול בה נמצא באחריות כולם ולכן יש לקבל החלטות בנושא באסיפת דיירים ובהתאם לנהלים, לתקנון הבית המשותף ולחוקים המחייבים. 

בבניינים מסוימים, התחזוקה חלה על חברת הניהול

בבניינים משותפים רבים לדיירי הבניין אין את הזמן לטפל בתחזוקת וטיפוח הגינה ולכן מעסיקים חברה חיצונית. הרבה יותר נוח להעסיק חברת ניהול ואחזקת מבנים, כי אז מלבד שירותי הגינון ותחזוקת הגינה, החברה מספקת גם שירותים נוספים כמו למשל שירותי ניקיון, תיקונים, אחזקת מערכות, ניהול ועד בית, הדברה, חשמל, אינסטלציה, ביטוחים ועוד. כאשר הבניין מנוהל על ידי חברת ניהול ואחזקת מבנים, הדיירים משלמים סכום כסף מסוים ובו נעשה שימוש לעבודות תחזוקה ואחזקה שונות ומגוונות, לרבות תחזוקה של הגינה. 

איזה עבודות תחזוקה יש לבצע בגינה המשותפת? 

חברת ניהול ואחזקת מבנים יכולה לבצע עבודות תחזוקה שונות ומגוונות בהתאם לאופי הגינה והשימוש בה כמו למשל כיסוח הדשא, גיזום עצים, שתילת פרחים, השקיה, ניקוש עשבים וכדומה. על מנת שהגינה תהיה יותר שימושית אפשר להתקין בה גם פינות ישיבה, לוודא שיש שבילים מסודרים, אפשר להוסיף מזרקות מיוחדות, כמובן שבהתאם לגודל הגינה ולצרכים הייחודיים לבעלי הדירות. בכל מקרה, אפשר להפוך את הגינה לפינת חמד אמיתית וירוקה אשר יהיה נעים לשבת בה בשעות הפנאי ופשוט, ליהנות!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חפש בבלוג זה