גביית ועד בית – שילוב טכנולוגיה בתהליך הגבייה

 על פי החוק כל בעלי הדירות בבתים משותפים חייבים בתשלום דמי ועד בית, מכיוון שתשלומים אלו מיועדים לכסות את ההוצאות שמתלוות לתחזוקה ואחזקה של הבניין. התשלום של דמי ועד הבית הוא בעבור הוצאות שוטפות כמו למשל ניקיון, פינוי אשפה, תחזוקת הגינה והרכוש המשותף, תשלום עבור חשמל, תשלומים עבור הפעלה ותחזוקה של המעלית והמערכות השונות בבניין וכדומה. עם זאת, על אף החשיבות ולמרות החוק, לא פעם נתקלים בדיירים שאינם משלמים את דמי ועד הבית מסיבות כאלו ואחרות.



גביית דמי ועד בית


לא משלמים דמי ועד בית – מאיזה סיבות?

החוק מחייב ואת התשלומים שנקבעו על ידי רוב הדיירים יש להעביר בזמן, ועדיין יש דיירים שמתקשים בכך. הסיבות לאי תשלום יכולות להיות רבות ומגוונות. יש בעלי דירות שפשוט שוכחים, כלומר הם מקבלים את ההודעה על התשלום ומדי יום פשוט שוכחים להעביר את הכסף. יש דיירים שלא מסכימים עם גובה התשלום, אחרים לא מבינים לאן הכסף הולך, ויש דיירים שמתנגדים לפעולות התחזוקה והאחזקה, קל וחומר להוצאות חריגות, ולכן אינם רוצים לשלם עבורן. 

לעיתים הסיבה שבעלי דירות לא מעבירים את התשלום היא חוסר נגישות של התהליך, לכן על הצוות המנהל לספק להם מגוון רחב של אפשרויות תשלום וכך להקטין את התירוצים. כמו כן על החברה או הועד להתנהל בשקיפות ולהפיק דוחות מקיפים, כדי להראות לדיירים בדיוק היכן הכסף מושקע וכך להפוך אותם לשותפים. כאשר הדיירים ירגישו שהם לוקחים חלק בנעשה, ומקבלים את כל המידע הנדרש, הם ירגישו הרבה יותר מעורבים ומחויבים לתהליכים השונים שמתרחשים בבניין. 

כיצד מתנהלים יותר בשקיפות מול הדיירים?

אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי תכנה לגביית ועד בית. כאשר חברת הניהול או ועד הבית עובדים עם תוכנה מקצועית, אפשר לעקוב יותר טוב אחר התשלומים לספקים ולרשויות, ניתן להפיק דוחות מקצועיים, ואפילו לגבות כספים מהדיירים בצורה נוחה, בלחיצת כפתור ממש. מעבר להפיכת תהליך התשלום של ועד הבית להרבה יותר קל פשוט, התוכנה מאפשרת גם לנהוג בשקיפות מול הדיירים ולספק להם את כל המידע הנחוץ בכל הנוגע להוצאות תחזוקה שוטפות, כך שיהיה לה שקט נפשי וידעו שהתשלום שהם מעבירים מדי חודש מנוצל למטרה טובה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חפש בבלוג זה